onsdag 15 april 2009

Sypuff

Nu är jag tillbaka på jobbet efter en vecka med härlig skidåkning i vackert väder. Här hemma har det ju också varit fint väder - trädgården var full med blommor när vi kom hem. Härligt!
Nu ska jag visa några sypuffar som jag tillverkar. Jag tycker om när möbler har flera användningsområden. Man kan ha puffen i hallen och förvara mössor o vantar i den samt sitta på den när man knyter skorna. I tv-rummet kan den fungera som extra sittplats och förvaring för alla fjärrkontroller. Man kan ju givetvis även använda den som förvaring av sybehör.




















Tyget med nyckelpigan på är från Mairo. Det har jag hemma och det finns även i en benvit/guld variant och med tre olika djur på ( nyckelpiga, slända och fjäril).
Den grå puffen är klädd med fårskinn från Tranås skinnberedning och ett ulltyg. Jag har två sådana puffar till salu i verkstán.


Här är en lite längre variant som jag har tänkt att man kan ha vid fotänden av sängen ( den är 90cm bred). Den går ju även bra att ha som fotpall framför en soffa.

Om ni är intresserade av någon puff här eller vill att jag ska göra en egen variant till er är det bara att höra av sig.

Må så gott i vårsolen och njut!

2 kommentarer:

  1. Vi fick en långpuff i bröllopspresent - jätte fin i blått och gult! Den kom från en väldigt duktig tapetsör i Borensberg....
    Kan tipsa om att i den finns det plats för 4st cykelhjälmar, så den passar utmärkt som hjälm förvaring i hallen!!

    //L

    SvaraRadera
  2. Tack för ett jättebra tips! Vilken bra bröllopspresent ni fick, jag anar vilka ni är.
    Mvh Sofia

    SvaraRadera