torsdag 16 april 2009

Den här stolsitsen klädde jag om idag. Jag blev lite trött på att sitta vid symaskinen och sy på alla plymåer som jag skrev om i ett tidigare inlägg. Visst är stolen vacker! Jag tror att Knut Knutson på Antikrundan skulle gilla den här. Ägarinnan till stolen är på sätt o vis en kollega till mig. Dock klär hon inte om möbler, istället tar hon hand om bilinredningar. Hon är jätteduktig och hon är upp bokad flera år framöver! Jättekul tycker jag. Speciellt då hon har sin verksamhet i Tjällmo. Är man tillräckligt duktig hittar kunderna en fast man befinner sig i djupaste Tjällmoskogarna;)









Den här möbeln klädde jag om för några år sedan. Den står i bröllopssviten på Mauritzbergs slott. Det ligger jättevackert vid Bråviken och är ca 400år gammalt. Gå gärna in på hemsidan: http://www.mauritzberg.se/introsidan.html
Det är värt ett besök( både slottet och sidan).










Inga kommentarer:

Skicka en kommentar