söndag 22 november 2009



Nu har jag fått hem en leverans från ett danskt företag som jag kom i kontakt med på Formex. Här ser ni en del av deras produkter.






Trappkorgen har jag letat länge efter och jag är så nöjd med den. Jag har ställt den i trappan och där samlas allt som ska upp/ner. Den sparar mycket spring. Dessutom tycker barnen att det är kul att ta korgen och gå runt och leta och plocka i leksaker som finns på nedervåningen men som ska upp. De leker att de plockar svamp. Man kan ju även ha den på trappan utomhus och arrangera årstidens blommor i.


Lyktor och ljusstakar i form av kottar.


















En påse i lin med ett hampasnöre till glöggflaskan. Påsen kostar 40kr och glöggen 65kr.

















Nu förbrukas det ju en hel del ljus. Här är en påse i lin som kan fungera som förvaring till alla värmeljus. Man kan ju även fylla den med pepparkakor eller saffransbullar och ta med som värd/värdinnegåva.















Här är en lite högre variant för oss storförbrukare av värmeljus/pepparkakor. Den har även ett knytband i spets.
















Man kan ju även dölja en tråkig vas med påsen.























Denna glasklocka/odlingsklocka fungerar lite som dagens tittskåp. Man kan lägga i en fin ros eller några små söta kakor i den.
















Här har jag skurit till rundlar i fårskinn till en kund. Fårskinnet har jag köpt hem ifrån Tranås Skinnberedning. Detta skinn hade en ullängd på 38cm och det var småkrulligt och fint. Det blev jättesnyggt och värmande på en stolsits.
















Detta stolsöverdrag sydde jag i veckan. Tyget är från Berghems väveri. Om ni klickar på bilden så kan ni se tygproverna i bakgrunden lite bättre. De har många fler fina färger och mönster i sin kollektion.















1 kommentar:

  1. Glöggen hade jag oxå i butiken förut, den är ju bäst!

    Hur la man till ett räkneverk på sin blogg?
    jag är ju inte helt datavan så jag fick inte fram det du skickade mig förra gången.

    Ha det gott i decemberslasket!//Eva

    SvaraRadera