torsdag 3 december 2009

Julgranskula


Denna julgranskula säljer jag nu i butiken. Den har blivit riktigt poppis och jag har bara några röda kvar. Du kan spela in en tio sekunder lång hälsning samt fästa en egen bild på kulan. Kulan kan antingen hängas i granen eller ställas med hjälp av den medföljande ringen. Den är 10cm i diameter och kostar 150kr.



När jag beställde dom så såg jag framför mig barn som spelade/sjöng in julhälsningar till mor och farföräldrar. Den första kunden som köpte en kula var en mormor som skulle sätta in ett kort på sig själv och skicka till sitt barnbarn som för första gången inte skulle fira jul hemma. Tänk vad gulligt att på sin första jul utan sina släktingar öppna ett paket och få se sin mormor på julkulan och höra hennes julhälsning. Gulligt!

Från samma företag kommer denna "automatiska julgransvattnare". Den håller granen levande och underlättar vattningen. Man fäster slangen i julgransfoten och häller i vatten i paketet. Sedan sköter den sig nästan själv, har man en väldigt törstig gran så fyller man lätt på mer vatten i paketet. Paketet rymmer 6 liter vatten och det kostar 150kr. Jag har själv testat den och den fungerar! Så skönt att slippa krypa in under granen varje dag( med barr i nacken som följd) för att vattna.

Nu börjar jag bli färdig med alla jobb som skulle bli klara till jul. Jag har haft en hektisk höst med mycket jobb. Det är såå kul, men nu ska det bli skönt att snart få vara ledig.
Må så gott!

1 kommentar:

  1. Kul, har sett kulan och funderade på att köpa.
    Hoppas du blir klar med jobb så du får lite julfrid.
    Kan vi ses nästa år tro?

    Eva

    SvaraRadera