onsdag 16 september 2009

Svarta plymåer




Den senaste tiden har jag gjort en hel del jobb som inte är så kul att visa här på bloggen såsom några kapell, några överdrag och ett fontänskydd.
Här är i alla fall en av sex plymåer som jag har klätt om i veckan. I sitsen är det sömmar som formar plymån lite. De har en gång varit svarta, men har med tiden blekts.När jag fick in plymåerna såg de ut såhär.










Och nu är de svarta igen.

















Tyget är ett mocka/velour tyg av 100%polyester. Det har en hög slitstyrka (40.000martindale) och en smutsavvisande behandling. Det är tvättbart i 40gr. samt ljuståligt och finns i 19 färger.















Intill ytterdörren har jag en hörna med produkter från Växbo Lin (www.vaxbolin.se). De har några jättevackra möbeltyger i lin, men det jag säljer bäst av är deras disktrasor.




















De är i 100% lin och håller jättelänge. Jag har haft min disktrasa i 2år nu. Ibland kokar den och ibland slänger jag den i tvättmaskinen i 60gr. Den blir bara bättre och bättre ju mer man använder den. Linet har en hög uppsugningsförmåga och torkar fort, därför är det ju idealiskt för disktrasor.








Här ser ni möbeltygerna från Växbo Lin. De är jättevackra. Det första tyget heter Rutig strandråg (design Ingela Berntsson) och finns även som duk.




































Jag har en tygrensning i verkstaden och behöver bli av med lite tygrullar. Här är några tyger från Borås Cotton som jag rear ut för 40kr/meter. I mellansonens rum har jag spänt upp det blå tyget med stjärnor på i taket och jag funderar på att göra ett överkast av det randiga tyget.














Dessa tyger med små kungakronor på kommer från Mairo, men tillverkas inte längre. De kostar också 40kr/meter nu. Välkomna att fynda!















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar