torsdag 7 april 2011

Efter att jag i två veckors tid har stått och spikat stolsitsar var det skönt att få börja klä om lite småmöbler. Denna karmstol har ägaren själv slipat och oljat in. Den är väldigt välgjord, men jag kan inte hitta någon signatur från tillverkaren.














Tyget kunden valde heter Woton och kommer ifrån Väveriet Det är ett ulltyg med mycket hög slitstyrka och det finns i en hel del färger.

















Denna lilla bäddsoffa ropade jag in på auktion för ett tag sedan. Jag hade tänkt ha den i hallen som skoförvaring, men har nu kommit på en annan idé för det. Tyget jag har klätt om den i har tyvärr utgått. Ikväll kommer den nya ägaren och hämtar soffan, jag ångrar mig lite...








När man har dragit ut alla delar så kan en vuxen få en sovplats. Jag gillar när saker har fler funktioner. Här är det ju faktiskt tre: sittplats, förvaring och sovplats.










Jag kan inte få nog av dessa skönheter. Visst är de fina! Trevlig helg!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar