onsdag 26 maj 2010

Hänt i veckan

Nu är nio sådana här stolsitsar färdiga för utskrivning. Jag har stoppat sitsen med tagel och vadd och sedan klätt den med Lillruta från Berghems Väveri . Som ni ser finns det flera matchande tyger i denna gröna nyans.










Till denna stol hade kunden med sig ett tyg som hon köpt på Björke Vävstuga.













Denna stol har fått en ny överstoppning dvs jag har rett på nytt tagel, ny vadd och domestik. Tyget är ett grovt plyschtyg.














Under stolsitsen ser det ut såhär. Jag har inte sett denna typ av resårer förut och inte heller dessa metallband som håller resårerna på plats. Stolen ska komma från Tyskland.




Jag fick hem lite nya tygprover i veckan. Här är en kollektion som består av rutor, ränder och blommor i 100%bomull och med en slitstyrka på 30 000 Martindalevarv.












Denna kretong i 100% bomull har ett 67 cm stort härligt organsikt mönster.












Dessa tyger är också i 100%bomull. Typroverna till höger visar US och UK flaggor som är 50X37cm, perfekta att göra kuddar av. Tygerna till vänster är av samma kvalité. De har en jättehärlig struktur.
Nu ska jag ta en kaffe och njuta av solen. Hoppas att du också kan göra det!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar