fredag 22 maj 2009

Vårat hus


För ett tag sedan fick jag en förfrågan om jag kunde visa lite bilder ifrån vårat hus. Och nu i väntan på att fåtöljerna och fotpallen ska bli klara så kommer här lite bilder.
Det här kortet är nog från ca 1905 då huset var nybyggt. Det tillhör ett av de äldre husen i "gamla delen" av Borensberg. Till höger ligger "Lillstugan" där det har varit skomakeri och bostad. Bakom Lillstugan ligger min verkstad.



Detta kort vet jag inte när det kan vara ifrån. Gamla grannar berättar om den fantastiska blomsterrabatt som fanns nedanför huset, och än idag kommer det upp lite tulpaner här och där i gräsmattan.









Så här ser huset ut idag. Vi har målat huset rött igen, byggt en glasveranda och gjort ett nytt staket (det var många pinnar att måla).











Här är en bild innefrån glasverandan. Som ni kanske ser så har jag kuddar och stolsöverdrag från Nyblom o Kollén som jag tidigare har visat här på bloggen. Stolsöverdragen har jag tvättat många gånger och de är lika fina för det. Soffsitsen har jag klätt med en tygliknande vaxduk - bara att torka av.

Må så gott i vårregnet!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar