torsdag 14 maj 2009

Fåtölj från Sommens Möbelfabrik

Den här fåtöljen kom till mig för ett tag sedan. Ägaren har slipat och svartlackat trädetaljerna. Under sitsen finns en bricka där det står Sommens Möbelfabrik.


















Så här blev den efter att jag stoppat och klätt om den. Nu står den och väntar på att få komma hem.


















Tyget är ett offentligmiljö tyg från Nevotex (www.nevotex.se) Det är vändbart (samma slitstyrka på bägge sidor) och finns i dessa färger.

Nu är det stolsitsar som gäller för min del sedan ska jag ta itu med de gröna fåtöljerna och fotpallen som jag har skrivit om förut.

3 kommentarer:

  1. Hej! och vad kul att du hittade till min sida! Din verkstad ser ju jättefin ut, min är pytteliten, för butiken tar mycket plats!! Och vad produktiv du verkar sen....själv har jag sytt mycket båtdynor sista tiden (de är inte så roliga att lägga ut på bloggen)Men nu har jag lite fina möbler framöver. Ja jag har öppet i sommar och det vore jättekul om du kom förbi. (torsd.13-18 samt lörd 11-16)
    Ha det så bra hälsn Elisabeth i Kvarnboden

    SvaraRadera
  2. Oj, vad du är effektiv.
    Önskar jag snart kommer igång att jobba "på riktigt"
    Vi hörs( och ses snart hoppas jag) //Eva

    SvaraRadera
  3. Sommens Möbelfabrik gjorde fina saker. Fabriken låg ett stenkast från min fars barndomshem och jag kommer speciellt ihåg ett besök någon gång -56/-57 då en kompis och jag fick spillbitar från klädsel av några fåtöljer som beställts av en sultan. Gubbarna sa att de var bra att putsa skorna med. Det var länge sedan nu och jag vet inte vart de där leopardskinnen tog vägen. Skulle varit trevligt att ha kvar.

    /Stephan

    SvaraRadera