söndag 18 mars 2012

Karmstol

Denna fåtölj blev färdig i veckan. Den är klädd med tyget Power från Väveriet. Tyvärr ska just detta tyg utgå.

Jag hittade en märkning under tyget: Tidaholms fåtölj och soffstommar, dock kan jag inte få fram var den är stoppad och klädd. Fåtöljstommen är väldigt välgjord.














Armstödens dekorativa ovansida.

















Här är en bild på fåtöljen som den såg ut när jag fick in den.



















Kunden hade också med sig två stolar som tuffades till lite med samma tyg som fåtöljen men i svart/vitt istället.

Ha det gott!







2 kommentarer:

  1. Hej!

    Vad kul att se att du använt ovanstående tyg! Jag förälskade mig i det svart/vita tyget i januari när jag såg det på Väveriets hemsida. ja, visst är det typiskt att det ska utgå? Men man kanske inte kan köpa det som privatperson. Fina blev stolarna och fåtöljerna iaf.

    SvaraRadera
  2. Hej! Du kan beställa tyget genom mig så skickar jag det till dig. De hade några få meter kvar av det svart/vita tyget för någon vecka sedan.
    Tack för att du tittade in!
    Sofia

    SvaraRadera